Hodnoceniher.cz | ☰ |
Ambitionierte, aber teils unausgereifte Militärsimulation
ArmA II je na dnešním trhu opravdu unikátním kouskem, spíše precizním simulátorem než klasickou hrou. Její obrovská náplň a realistické pojetí hledají jen stěží konkurenci a rozlehlý svět nabízí nevídanou míru svobody. Jenže je otázkou, jestli není toto pojetí tak trochu na škodu, protože se tvůrci nechali tolik unést těmito velkými aspekty, že nevzali v potaz...
Jakožto členové týmu Razor jsme vysláni do postsovětské země jménem Černarus, abychom urovnali místní vztahy.
Když nám před pár týdny poskytl vydavatel hry přístup k téměř hotové review verzi, zavládla v redakci bojová nálada, což je vzhledem k zaměření hry více než pochopitelné. Stálo před námi totiž rozhodnutí, jakým způsobem recenzi pojmout. Jestli ji svěřit ostřílenému hardcorovému harcovníkovi, který v prvním dílu strávil desítky hodin a zná ji jako svoje boty. Potom by recenze byla především srovnávací...
Nebylo to úplně bezproblémové, ale opravdový nástupce Flashpointu se konečně zrodil. Komplexností a napínavou zápletkou vás ArmA II dokonale vtáhne – a pokud se nenecháte odradit některými nedostatky, pohltí vás na dlouhé desítky hodin.
Smutným faktem pak je, že čím hlouběji se dostanete do hry a do její atmosféry, tím více chyb objevíte. Nejhorší na jejich výskytu je fakt, že mají talent vyskočit v okamžicích, kdy si hru užíváte nejvíce. Ať již jde o zablokování velícího menu, chybu v ukončení skriptu, která zapříčiní, že jedna z misí takřka nelze dohrát, nebo o špatně uloženou pozici, vždy to působí stylem, jako by právě přes obrazovku...