Hodnoceniher.cz | ☰ |
Dobrý prequel k populární cyberpunkové sérii, který se drží kvalit svých předchůdcu i tam, kde by neměl.
Série Deus Ex má hodně dlouhé kořeny, ale v posledních letech se umlčela. První díl vyšel v roce 2000, druhého pokračování s podtitulem Invisible War jsme se dočkali o tři roky později a pak nic. Museli jsme čekat až do letošního léta 2011. Vývojářské studio Eidos Montreal, současný vlastník této značky, se rozhodl slávu parádní RPG série Deus Ex obnovit. Stál před nimi nelehký úkol – dokázat zaujmout...
Vymazlený, propracovaný a herní láskou omývaný projekt, který každým pixelem ukazuje, že byl vytvářen opravdovými fanoušky pro opravdové fanoušky. Od svého počátku se kymácel ve vodách nedůvěry i velkého očekávání, nakonec ale dorazil v takové formě, kterou málokdo čekal. Jediné, na co mi zbývají síly je zatleskat pánům z Eidosu a pustit si druhé kolo. Jinak to nejde.
Jedna z nejočekávanějších her současnosti se povedla. Až nečekaně silně se drží odkazu prvního dílu, jenž se nesmazatelně zapsal do herní historie. Z výrazně větší části je to dobře, ale vyšší míra invence by přeci jen neškodila.
Chcete jít krvavou cestou? To se vám hodí třeba podkožní brnění slibující vyšší odolnost. Pro kradmý přístup zase určitě oceníte věci jako ztišení chůze. Co dál? Možnost padat z libovolné výšky bez zranění? Prodloužit dobu sprintu? Vidět na mapě zorný úhel protivníků nebo si je označit pro lepší orientaci? Či snad chcete aktivní věci jako optickou kamufláž nebo třeba vidět skrz zdi? I to tu je, ovšem...
Tak jako lidé v jejím světě touží být lepšími lidmi, Human Revolution touží čnít nad zbytkem herní produkce a skutečně se jí to na mnoha místech suverénně daří. Snad jen kdyby tolik nelpěla na příběhových šablonách původního Deus Ex – ale tahle výtka padá ve chvíli, kdy je třetí díl vaším prvním.
Geniální mix FPS a RPG, který boduje perfektní atmosférou, napínavým příběhem a uvěřitelným světem. Doporučeno pro všechny bez výjimky, tohle je kandidát na hru roku.
With Ion Storm dead and celebrated creators Warren Spector and Harvey Smith each in new stages of their careers, developer Eidos Montreal faces the difficult task of bringing back one of gaming’s most celebrated series.
Developer Eidos Montreal faces the difficult task of bringing back one of gaming’s most celebrated series.
Developer Eidos Montreal faces the difficult task of bringing back one of gaming’s most celebrated series.