Hodnoceniher.cz | ☰ |
Nedá sa povedať, že by sa State of Mind nesnažilo rozpovedať veľký príbeh s posolstvom a možno i varovaním do budúcnosti, no na to, aby sa z neho stala aj zaujímavá hra, to podľa mňa, bohužiaľ, nestačí. Mrzí ma, že sa tvorcovia vydali smerom priamočiareho interaktívneho filmu namiesto poriadnej adventúry, keďže ani akokoľvek dobrý príbeh nedokáže zakryť tú nudnú šeď, ktorá sa tu nachádza namiesto hrateľnosti....
Výlet, do budoucnosti vzdálené třicet let, má pachuť virtuální reality, černého obchodu s lidskými vzpomínkami a mocenských choutek jedné hladové společnosti. Má ale i zajímavé osudy obyčejných lidí, kteří se postavili nespravedlnosti, aby si uhájili to, co je jim nejdražší. State of Mind je kvalitním přírůstkem mezi depresivní vize světa, který tratí na nestálém tempu, menším prostoru a drobných chybách.
Ambiciózní novinka od německých adventurních specialistů z firmy Daedalic detailně rozpracovává témata, nad kterými se zamýšlí autoři sci-fi již desítky let. Je možné vytvořit umělou inteligenci, která má opravdové city? A lze přenést lidské vědomí ve vší jeho složitostí do jedniček a nul?
Daedalic’s fixation with transhumanism takes State of Mind and puts it in a similar bracket as many of its counterparts that have created an advanced tech-infused world. Its storytelling features elements found in stories like Deus Ex and Blade Runner, yet the studio doesn’t feel the need to imitate them or use them as a template for the title’s narrative. Players are instead transported to a world...
State of Mind verfolgt einen thematisch spannenden Ansatz, scheitert aber an spielerischer Belanglosigkeit und zu schwacher Inszenierung.